Martin van Rossum jongste lijsttrekker

De 22-jarige Martin van Rossum voert de komende verkiezingen voor de gemeenteraad de VVD-lijst van Hardinxveld-Giessendam aan.

Hij is de jongste lijsttrekker in een gemeente waar meerdere partijen voor verjonging gaan. Voor het bestuur was zijn leeftijd geen criterium. Martin is gekozen om zijn kwaliteiten. Hij is al steunfractielid, is bestuurslid van de JOVD (jongerenafdeling van de VVD) geweest, studeert bestuurskunde en heeft een grote betrokkenheid bij en enthousiasme voor  politiek.

De keuze voor de VVD is voor hem erg logisch: een volkspartij die vrijheid en democratie hoog heeft staan. Geen beperkingen door overmatige regeltjes en verordeningen en iedereen draagt naar vermogen zijn eigen verantwoordelijkheid.
Een thema dat volgens Martin meer aandacht vraagt is een sterke lokale, maar ook regionale politiek en economie. Hardinxveld-Giessendam heeft qua infrastructuur daarvoor alles; een spoorlijn, een rijksweg en de rivier. Maar de mobiliteit blijft wel aandacht vragen, zoals de verbreding van de A15.
Het betekent ook dat veiligheid van belang is, zoals verkeersveiligheid bij veel mobiliteit en aandacht voor de veiligheid van omwonenden ten aanzien van transport van gevaarlijke stoffen en milieuaspecten. Maar ook op sociaal gebied vergt economie hier meer aandacht. Iemand die werkt is op tal van vlakken weerbaarder. Daarom moeten economie en werkgelegenheid veel aandacht krijgen.