• Kerstgroet

© Elize Huijsman-Van der Sar

24 december − Wij wensen u fijne kerstdagen en een gelukkig 2020 Lees verder

• Nieuw bestuur VVD Merwedrecht

01 november − Op 30 oktober jl. heeft de ALV plaats gevonden. De VVD Merwedrecht heeft daarbij een nieuw bestuur verkozen. Lees verder

• Volg ons nu ook op Facebook!

07 juni − Volg ons nu ook op Facebook! https://www.facebook.com/VVD-afdeling-Hardinxveld-Giessendam-418849431512237/ Lees verder

• Dichterbij de raadzaal

07 juni − Dichterbij de raadzaal, Politiek Nederland is in ban van de formatie. In eerste instantie bleek de formatie van VVD, CDA, D66 en GroenLinks te gaan lukken, maar door te veel verschillen tussen links en rechts kon er toch geen goede formatie gevormd worden. En wat nu? Op dit moment is er veel gesteggel tussen de verschillende partijen, terwijl Nederland met spanning afwacht wat de uiteindelijk uitkomst zal gaan worden. Mede door deze eerste mislukte formatiepoging is het vertrouwen in de politiek steeds minder en komt het gevoelsmatig verder van de Nederlander af te staan. Dit gebrek aan vertrouwen heeft de lokale politiek ook flink last van. Daarom is de lokale politiek aan zet om dit vertrouwen te herstellen en u als inwoner van ons mooie dorp op te zoeken en te luisteren naar uw mening over de lokale politiek en uw ideeën om Hardinxveld-Giessendam een nog fijnere gemeente te maken om in te wonen. Een gemeente die dienstbaar is voor haar inwoners en waarbij u niet tegen onnodige bureaucratie aanloopt. Uit het burgerinitiatief “Wat vindt Hardinxveld-Giessendam” is gebleken dat u het wel belangrijk vindt wat er speelt in de raadzaal. Elke maand hebben alle politieke partijen in Hardinxveld-Giessendam een fractie spreekuur in het gemeentehuis waarbij u uw stem kan laten horen. Uw stem is voor ons als VVD erg belangrijk. Als inwoner van Hardinxveld-Giessendam ervaart u zaken die goed of minder goed geregeld zijn in onze gemeente. Niet alleen de grote maar ook de kleine dingen die voor u belangrijk zijn om prettig in Hardinxveld-Giessendam te kunnen wonen. Het is dan aan de politiek de taak deze signalen op te pakken en daarmee aan de slag te gaan in het belang van u als inwoner. Op die manier moet de politiek proberen de raadzaal dichterbij bij u als inwoner te krijgen. Martin van Rossum, raadslid VVD Hardinxveld-Giessendam Lees verder

• Mark Rutte: "Mijn ambitie, mijn plan"

09 oktober − "Mijn ambitie van de afgelopen jaren was het land sterker uit een zware crisis krijgen. Mijn ambitie voor de volgende vier jaar is dat we daar allemaal de vruchten van plukken." Lees hier hoe Mark dat samen met jou wil doen. Lees verder

• Regionaal netwerkbestuur VVD MerweDrecht opgericht

29 september − Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de (landelijke) VVD in november 2015 is besloten tot een nieuwe partijstructuur. Alle oude afdelingen worden omgevormd tot Netwerken met een minimaal aantal van 150 leden. De VVD-afdelingen van Alblasserdam, Dordrecht, Gorinchem, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht-Heerjansdam hebben daarom besloten samen als één Netwerk verder te gaan en hebben op 28 september 2016 het nieuwe Netwerkbestuur geïnstalleerd. Lees verder

• VVD ook op de braderie

21 juni − VVD ook van de partij op de jaarlijkse braderie. Lees verder

• "Mark Rutte - To Do"

17 mei − "Mark Rutte - To Do" Lees verder

• Waterschapsverkiezingen 2015

17 mei − Waterschapsverkiezing 2015 en onze eeuwenlange relatie met het water. Wij willen natuurlijk allemaal beschermd zijn tegen overstromingen; de rivieren in onze delta blijven onberekenbaar. Daarom worden onze dijken, sluizen en stuwen periodiek getoetst. Bij de laatste toetsing is ongeveer 700 km waterkering in Nederland afgekeurd. Hiervan ligt een groot deel in ons rivierengebied! Lees verder

• De VVD houdt koers

17 mei − Nederland is weer op de goede weg. Daar is door alle Nederlanders de afgelopen jaren hard aan gewerkt. Dat was niet altijd makkelijk, voor niemand, maar door stevig aanpakken hebben we laten zien wat er mogelijk is. U heeft laten zien wat er mogelijk is. De VVD gelooft in de kracht van mensen. Samen hebben we van onze provincie de economische motor van Nederland gemaakt. Lees verder

• VVD NIEUWSBRIEF

17 mei − VVD NIEUWSBRIEF Lees verder

• Raadsbijdrage VVD: "Goede voornemens voor 2015"

17 mei − Herziening APV Het is weer januari. Dat is traditioneel gezien de maand van de goede voornemens. Daar wil ik het vandaag met u over hebben. Dat is een traditie die al 4.000 jaar oud is. De Babyloniërs deden toen al beloften aan hun goden om bijvoorbeeld geleende spullen terug te brengen of schulden af te betalen. Lees verder

• Raadsbijdrage VVD " De VVD waarschuwt voor rebound-relaties".

17 mei − Voorzitter, Vandaag wil ik met u hebben over relatietherapie. Kent u het fenomeen: rebound-relatie? Zo nee, ik zal het even voor u uitleggen. Lees verder

• Naar Drechtsteden? Wat vindt u?

17 mei − Na maanden van stilte sprak de gemeenteraad van Hardinxveld-Giessendam op donderdag 6 november over de toekomst van Hardinxveld-Giessendam. Lees verder

• Raadsbijdrage VVD "Bestuurlijke oriëntatie Hardinxveld-Giessendam"

17 mei − Voorzitter, Een democratie kan niet zonder openheid en transparantie. Het feit dat wij hier nu in het openbaar bijeen zijn, met openbare stukken in een openbaar debat, is een grote winst. Een winst voor de lokale democratie. Veel te lang hebben wij achter gesloten deuren, in de ‘achterkamertjes’ en niet in het openbaar gesproken over dit onderwerp; over de bestuurlijke toekomst van Hardinxveld-Giessendam. Ik wil kort terugblikken, maar nu vooral spreken over wat er de komende tijd moet gebeuren. Lees verder

• Raadsbijdrage VVD "Vaststellen BRTA (Jeugdzorg)"

17 mei − Het is inmiddels al weer twee maanden geleden dat het WK voorbij is. In die periode vergeleek ik de prestaties van oranje met de stelselwijziging van de jeugdzorg. Hoewel het voetbal inmiddels ver achter ons ligt, is deze wedstrijd nog immer niet gespeeld. Lees verder

• Raadsbijdrage VVD: "startersleningen"

17 mei − Tijdens de voorbereiding van dit debat, moest ik terugdenken aan de Koningsdag vorig jaar. Het afgelopen jaar is, denk ik, geen onderwerp zoveel besproken als de startersleningen. Lees verder

• Raadsbijdrage VVD: Preventie-en handhavingsplan.

17 mei − Voor ons ligt het preventie-en handhavingsplan voor de jeugd. Wij willen de betrokken ambtenaren ook bedanken voor het samenstellen van dit document. Lees verder

• VVD NIEUWSBRIEF

17 mei − VVD NIEUWSBRIEF Lees verder

• Installatie burgerleden Jolanda Verdoorn en Jaap Huisman